آموزش تشخیص باتری اورجینال از تقلبی در گوشی های آیفون اپل

سلام دوستان

امروز قصد داریم توضیحاتی شفاف و مستند در مورد باتری های گوشی آیفون خدمت شما بدهیم.

برای خرید و پیدا کردن یک باتری موبایل آیفون اورجینال دو نکته مورد اهمیت می باشد.

1 : IC و برد باتری

2 : سلول های باتری

به طور کلی وقتی شما برای خرید و واردات باتری آیفون به شهر شنژن ( Shenzhen ) چین مراجعه می کنید با 5 کیفیت متفاوت مواجه می شین.

در این تست و بررسی از دستگاه خاصی که مخصوص تست باتری های موبایل هست استفاده شده است.

1 : باتری های اورجینال رو دستگاهی

این باتری های اورجینال در واقع باتری های هستن که از روی دستگاه های آسیب دیده یا کهنه باز می شوند ( مثلا برد یک موبایل سوخته ، باتری LCD  و سایر قطعاتی که هنوز کاردهی دارند جدا ، جدا فروخته می شوند. ). با وصل کردن این نوع باتری های به دستگاه تستر در مقابل Manufacture عبارت “深圳兴旺达” مشاهده می شود. این به آن معنا است که IC و برد باتری اورجینال بوده ، اما واضح است که با توجه به سلامت 96% این باتری برای مدت زمان زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین این باتری حداقل 150 تا 200 سایکل را قبلا گذرانده است.

اما جالب اینجاست که جلوی cycletime این باتری به جای 150 تا 200 سایکل، عبارت 0 نشان داده شده است. یکی دیگر از کارهایی که این نوع تستر ها انجام می دهد پاک کردن سوابق باتری از جمله cycletime باتری ها می باشد.

ما 100% مطمئن هستیم که قبلا از یک تستر برای پاک کردن cycletime این باتری استفاده شده است که این کار امری رایج در برخی از فروشگاه های شنژن محسوب می شود. در واقع فروشندگان این نوع باتری ها را بر اساس درصد سلامتی 85% تا 90% ، 90% تا 95% و 95% تا 100% برای ایجاد cycletime های تقلبی دسته بندی می کنند. در نهایت بر اساس تجربه ما از اطلاعات این باتری در تستر، این یک باتری استفاده شده دارای برد ، IC و سلول اورجینال بوده که امتیاز “GoodB” و سلامت 96% را کسب کرده است که در واقع این باتری متعلق به دسته 90% تا 95% بوده و هنوز می تواند برای مدت زمان طولانی کار کند.

2 : باتری های اورجینال مرمت شده ( Original Refurbished Batteries )

برای این باتری های مرمت شده کلمه Original نوشته شده در تصویر بدان معناست که باتری دارای سلول اورجینال می باشد. این نوع باتری ها تفاوت اندکی با نوع A دارند، سلامت 99% بیانگر این موضوع می باشد که این باتری برای مدتی مورد استفاده قرار گرفته است اما هنوز از کیفیت خوبی برخوردار می باشند. “惠州赛德” بدین معناست که IC  و برد اورجینال بوده . بنابراین این باتری ها دارای IC و برد اورجینال دست دوم و سلول های اورجینال نو می باشند، چیزی که به مرمت شده یا Refurbished معروف می باشد.

باتری های مرمت شده از برد ، IC  و سلوهای اورجینال اسمبل شده اند ، اما کیفیت این گونه از باتری ها به اندازه باتری های اورجینال رودستگاهی نیست، چرا که IC و برد ممکن است 100% با سلول ها مچ نباشند. برای مثال سلول ها تا 90% سلامت استفاده شده اند، اما برد و IC ممکن است چندین سال مورد استفاده قرار گرفته باشند. از آن بدتر شرایط سلول هاست هنگامی که به برد متصل می شوند که ممکن است باعث شکستن IC ، ایجاد دمای زیاد ، درصد اشتباه میزان شارژ باتری و حتی آتش گرفتن موبایل شود.

3 : برد و IC اورجینال به همراه سلول کپی ( Original IC and 3th Part Cell )

این باتری ها دارای سلول کپی نو و برد و IC اورجینال دست دوم می باشند که هنوز دارای لوگوی اپل می باشند، اما باعث تعجب است که برخی از فروشندگان چینی این باتری ها را به عنوان باتری های مرمت شده یا اورجینال رو دستگاهی در نظر می گیرند، که این نشان از آشفتگی بازار های چین در صورت بی اطلاعی می دهد.

4 : باتری های اورجینال تقلبی ( The Fake Original Batteries )

هماهنطور که ملاحظه می کنید جلوی عبارت Manufacture خالی می باشد و نشان از کپی بودن IC و برد می باشد. عبارت Fake BAT هم نشان از تقلبی بودن سلول های باتری می دهد.این باتری 100% تقلبی بوده و برخی از فروشندگان متقلب با زدن لوگوی اپل بر روی باتری آن را به جای باتری رو دستگاهی و یا مرمت شده به فروش می رسانند.

5 : باتری های جایگزین ( replacement battery )

این نوع باتری ها توسط کارخانه های تولید کننده قطعات یدکی موبایل تولید می شوند ، این باتری ها دارای برد IC و سلول های کپی بوده و مشخصه آنها نداشتن لوگوی اپل بر روی باتری می باشد. مزیت این باتری ها کیفیت پایدار و همچنین قیمت آنها می باشد. اقسامی از این نوع باتری ها داری ظرفیت بالاتر و به تقویت شده معروف می باشند.