راهنمای خرید شارژر لپ تاپ و تفاوت شارژر اورجینال و کپی

خراب شدن شارژر های لپ تاپ یک امر بسیار طبیعی است و ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیفتد. نوسان برق، آب خوردگی، ضربه خوردن و قطع شدن کابل شارژر از جمله عواملی هستند که باعث خراب شدن شارژر می شود. خوشبختانه تقریبا شارژر تمامی مدل های لپ تاپ در بازار موجود می باشند، اما شما قبل از خرید باید اطلاعاتی در رابطه با شارژر مورد نیاز خود داشته باشید تا از صرف هزینه اضافی جلوگیری نمایید. در ادامه نکاتی در مورد خرید شارژر مناسب خواهیم داشت.

 

اورجینال یا کپی
در اولین قدم برای خرید شارژر، باید بدانید که قصد تهیه چه کیفیتی را دارید. شارژرهای موجود در بازار معمولا در دو کیفیت اورجینال و کپی عرضه می شوند. تشخیص شارژر اورجینال و کپی در ابتدا برای خریداران شاید امری سخت و دشوار باشد، ولی مواردی نیز هست که توجه به آنها تا حدی شما را در این زمینه یاری خواهد کرد. معمولا ظرافت در طراحی شارژرهای اصلی لحاظ شده است و با یک نگاه ساده می‌توان تفاوت بین نمونه‌های اصلی و تقلبی را متوجه شد. در شارژر های اورجینال لبه هایی که پرس شده اند بسیار صاف و یک دست هستند. همچنین کیفیت فیزیکی شارژرهای اصلی با شارژرهای تقبلی کاملا متفاوت است. به‌عنوان‌مثال جنس بدنه شارژر و همچنین رنگ چاپ روی آن می‌تواند گزینه‌هایی باشد که در زمان خرید باید به آن توجه کرد. خرید شارژر اورجینال از یک فروشگاه معتبر، می تواند خیال شما را بابت شارژ لپ تاپتان تا مدت ها راحت کند.

با توجه به اینکه شارژرهای اورجینال به مراتب قیمت بالاتری نسبت به شارژرهای کپی دارند، در اینجا خریدار با توجه به بودجه خود می تواند تصمیم به خرید هر یک از کیفیت های اورجینال یا کپی بگیرد.

 

 

بررسی ولتاژ و آمپر شارژ

یکی از مهم ترین مسئله ها در خرید شارژر توجه به ولتاژ و آمپر شارژر می باشد. پیشنهاد می کنیم همان عدد روی شارژر اصلی را تهیه کنید ولی به صورت کلی معمولا هر چه شدت جریان بیشتر باشد لپ تاپ  شما سریع تر شارژ می شود؛ اما اگر شما به ولتاژ توجه کافی نکنید و به دستگاه خود ولتاژی بیشتر یا کمتر از ظرفیتش وارد کنید، مطمئن باشید که آسیب های جدی ای به لپ تاپ شما وارد خواهد شد. پس بیشتر از همه پارامتر ها، ولتاژ را جدی بگیرید.

 

در صورتی که به شارژر قبلی خود دسترسی دارید، با نگاه کردن به بدنه شارژر و مطالعه نوشته های آن، از ولتاژ و آمپر مناسب برای لپ تاپ خود آگاه شوید. در صورتی که به هر دلیل به شارژر قبلی خود دسترسی ندارید، برای اطلاع از ولتاژ و آمپر متناسب با لپ تاپ خود باید از طریق جستجوی مدل دستگاه خود در سایت سازنده لپ تاپ، ولتاژ و آمپر مناسب برای شارژر را بیابید. در صورتی که تجربه ای در این زمینه ندارید، می توانید از طریق بخش تماس با ما، با همکاران ما در بخش پشتیبانی فروشگاه شهر باتری جهت اطلاع از شارژر متناسب با لپ تاپ خود تماس حاصل نمایید.

 


بررسی شکل و ابعاد کانکتور شارژر

نکته مهم دیگری که در خرید شارژر مطرح است، توجه به شکل و ابعاد کانکتور شارژر است. عدم توجه به این موضوع باعث می شود که کانکتور شارژر به لپ تاپ شما نخورد و باعث صرف هزینه اضافی برای شما شود. در فروشگاه شهر باتری، مشخصات شارژر، اعم از ولتاژ، آمپر، شکل و سایز کانکتور در قسمت مشخصات ذکر شده است. شما خریداران عزیز می توانید با تطبیق این موارد با شارژر خود، خریدی مطمئن داشته باشید.

 


کابل برق
در بعضی مدل های شارژر، کابل برق و شارژر جدا هستند. معمولا اگر مشکلی برای شارژری پیش آمده باشد مشکل ناشی از آسیب دیدگی یکی از این دو مورد است و به ندرت پیش می آید که همزمان دچار مشکل شده باشند. پس نیاز نیست هر دو را با هم خریداری کنید. دقیقا به همین علت است که در بازار این دو قسمت به صورت جداگانه به فروش میرسند. پس اگر نیاز به یک شارژر کامل برای لپ تاپ خود دارید، خرید کابل برق را فراموش نکنید. در فروشگاه شهر باتری، کابل برق تمام مس با کیفیت بسیار عالی عرضه می شود که نیاز شما خریداران به تهیه کابل برق را برآورده می نماید.

 

سوالاتی در زمینه خرید شارژر لپ تاپ

  1. آیا می توان از شارژرهای برند دیگر، با ولتاژ و آمپر یکسان برای لپ تاپ خود استفاده کرد؟ بله، شارژر های تکنولوژی خاصی ندارند و وظیفه آنها فقط تامین انرژی لپ تاپ متناسب با ولتاژ و آمپر معین است، ولتاژ شارژ برند دیگر باید با شارژ شما کاملا یکسان باشد ولی آمپر می تواند مساوی یا بیشتر باشد، البته در لپ تاپ های مک بوک اپل فقط باید از شارژر های یکسان با شارژر های اصلی استفاده کرد.
  2. ظاهر شارژر  خریداری شده با شارژ اصلی خوده لپ تاپ متفاوت است، آیا مشکلی به وجود خواهد آورد؟ خیر، شارژرها بر اساس سال تولید و پیشرفت تکنولوژی، برای راحتی کاربران ممکن است در شکل های مختلفی تولید شوند. پس تغییر شکل شارژر به معنای اورجینال نبودن یا مشکل ساز بودن برای دستگاه نیست.
  3. آیا کیفیت کابل برق هم در شارژ دهی موثر است؟ بله، در صورتی که کابل از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، نمی تواند رسانایی خوبی به شارژر داشته باشد و باعث خرابی زود هنگام شارژر می شود. در صورت امکان از کابل های تمام مس استفاده نمایید.